شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

دبیرکل نهاد با صدور پیامی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم تأکید کرد؛

توهین رذیلانه به وحی‌نامه مقدس مسلمانان بر طبل رسوایی و سرافکندگیِ معناباختگان غربی می‌کوبد

قرآن کریم

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور پیامی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم نوشت: توهین رذیلانه به وحی‌نامه مقدس مسلمانان، که منادی راستین صلح و رحمت برای بشریّت است، دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورَد و بر طبل رسوایی و سرافکندگیِ معناباختگان غربی می‌کوبد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متن پیام مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به این شرح است: 


بسم الله الرحمن الرحیم

یریدونَ لِیُطْفِئُوا نورَاللَّهِ بأَفْواههم واللَّهُ مُتِمُّ نورهِ و لَوْ کَرِهَ الکافرون؛
آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، ولی خدا نور خود را کامل می‌کند، هر چند کافران خوش نداشته باشند (سوره صف، آیه ۸)

بار دیگر دشمنان «کتاب» و سربازان جهل، ایمان و معنویّت را به مسلخ آزادی‌های دروغین بردند و اخلاق و فرهنگ و مدنیّت و معنا و مدارا و ایمان را قربانی رذالت، پوچی و بی‌اعتقادیِ خود کردند. توهین رذیلانه به وحی‌نامه مقدس مسلمانان، که منادی راستین صلح و رحمت برای بشریّت است، دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورَد و بر طبل رسوایی و سرافکندگیِ معناباختگان غربی می‌کوبد. بی‌تردید قرآن کریم ـ که نور است و بصیرت و هدایت و رحمت و برهان و بیان و فرقان و بشارت و حکمت و ذکر ـ با این لودگی‌ها غباری بر دامن کبریایی‌اش نمی‌نشیند، اما براستی جهان سیاست‌باز، که آزادی بیان و حقوق بشر را به مثابه حربه‌ای برای توجیه ناروای این خودکامگی‌های آشکار به کار می‌برَد، به این تناقض‌های عقل‌سوز چه پاسخی می‌دهد؟ شرافت و تقدّس آسمانی قرآن به کنار؛ کتاب‌سوزی و به سخره‌گرفتن کتاب با کدام منطق بشری سازگار است؟ کدام انسان فرهنگمدار، آزاده و هوشمند است که این سخافت‌ها را نماد کامل خشونت و اهانت سازمان‌یافته به باورهای الهی نداند؟ کدام عقل سلیم و کدام تفکر پویاست که ژست نخ‌نماشده تماشاگران این توهین را اوج درماندگیِ معنویت‌ستیزان نداند؟ این بی‌فرهنگی، جلوه‌ای دیگر از سخنان مکتوب و غیرمکتوب در کتاب‌ها و رسانه‌هایی است که در آنها پدیدآورندگان آثار موهن، سست و ضدارزشی به بهانه آزادی بیان، در واقع، سقوط  اخلاق را به نمایش گذاشته‌اند. 

خردمندان و حقجویان عالَم می‌دانند که ایران و اسلام عزیز، با پیروی از آموزه‌ پرچمدار آزادگی، حضرت حسین‌بن علی (علیهماالسلام)، آزادی واقعی را به سان عطیّه‌ای رهایی‌بخش و فرهنگ‌ساز به انسان هدیه کرده است. این میراث گرامی و روشنگر، خورشید راه اندیشمندان دل‌آگاه و رهپویان صدیق طریق حقیقت خواهد بود و راه را بر آنان که می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند خواهد بست؛ ان‌شاءالله.     

مهدی رمضانی
دبیرکل

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =